چگونه ترس از سوزن را کنترل کنیم

طبق گفته سابرینا رومانوف ، روانشناس بالینی در شهر نیویورک ، ترس از سوزن نه تنها کاملاً منطقی است بلکه ممکن است دلیلی هم برای آن وجود داشته باشد. او می گوید جذابیت این احتمال وجود دارد که تکامل انسانها را شرط ترس از اشیا شبیه سوزن به عنوان غریزه بقا قرار داده است. در گذشته ای نه چندان دور ، سوراخ شدن توسط هر وسیله تیز تقریباً همیشه مربوط به مرگ یا جراحت جدی بود.

البته طب مدرن به پنچری ها هدف داده است. رومانوف می گوید: “کنایه از این غریزه این است که امروزه سوزن ها در محافظت از سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر نقش دارند.”

نکاتی برای تسکین دادن به خود

پس از آماده شدن برای مقابله با ترس از سوزن ، با اقدامات کوچک و عملی که می توانید قبل از قرار ملاقات واقعی مراقبت انجام دهید ، شروع کنید. ترس از سوزن ممکن است نیاز به درمان حرفه ای نداشته باشد ، اما یافتن یک استراتژی خود آرام کننده که برای شما مفید باشد ، می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

رومانوف می گوید که نوشتن یک لیست ساده طرفدار و موافق می تواند مفید باشد. “به دلیل رفلکس های تکاملی ، سوزن هراسی [or fear] اغلب مربوط به درد کوتاه مدت یا لحظه ای است. ” اما این درد موقتی است ، در حالی که مزایای طولانی مدت تزریق می تواند طولانی مدت باشد. با تعمق در مورد نحوه درک مزایای برخوردهای ضروری خود با سوزن ها ، ممکن است از تجهیزات بهتری برخوردار شویم تا انجمن های منفی سوزن های مثبت را جایگزین کنیم.

برای Mafee ، نفس کشیدن مکانی قوی برای شروع رفع ترس از سوزن است. قبل از روبرو شدن در جایی که باید آمپول بزنید ، می توانید نفس خود را به عنوان راهی برای آرام کردن خود و مدیریت اضطراب ایجاد کنید. “من عاشق” 4-7-8 روش تنفس “هستم که شامل 4 ثانیه نفس کشیدن ، 7 ثانیه نفس کشیدن و 8 ثانیه نفس کشیدن است. یکی دیگر از مورد علاقه های من “روش تنفس چهار مربعی” است که شامل بازدم برای شمارش چهار ، ریه های خالی نگه داشتن برای شمارش چهار ، استنشاق با همان سرعت و نگه داشتن هوا در ریه های شما برای تعداد چهار قبل از بازدم و شروع دوباره ، “می گوید Mafee.

چه موقع با کارشناسان تماس بگیرید

اگر شک دارید که آنچه در واقع با آن روبرو هستید ترپانوفوبیا است ، ممکن است لازم باشد که یک متخصص بهداشت روان را برای کمک به شما در مدیریت آن به خدمت بگیرید. ارائه دهنده مراقبت شما ممکن است درمان در معرض ، درمان شناختی-رفتاری (CBT) یا هر دو را توصیه کند.

درمان شناختی رفتاری شامل کار با یک متخصص برای یادگیری روشهای منفی بدن و مغز شما برای درک سوزن است. همچنین ممکن است کار کنید تا از مواردی که در مورد سوزن به شما گفته شده است که به یک واکنش ترس تبدیل شده اند ، جدا شوید.

مواجهه درمانی شامل مواجهه با ترس شما ، در مقادیر کم ، در یک محیط کنترل شده است. شما برای مقابله با ترس خود با کمترین راه تحریک کننده اضطراب شروع می کنید و در تلاش برای سخت ترین مشکل خود هستید. “این فرایند تدریجی شامل شروع کمترین محرکهای اضطرابی مانند مشاهده سرنگ سرپوشیده ، سوزن ، نگه داشتن سوزن و غیره می باشد ، همانطور که در سلسله مراتب ترس حرکت می کنید تا به ترسناک ترین رفتار برسید. – دریافت شات ، “رومانوف می گوید.

“مهم نیست که سطح ترس شما چیست ، بدانید که گزینه هایی وجود دارد. هیچ کس دوست ندارد که شلیک شود ، اما شما لیاقت این را دارید که بدون پریشانی عاطفی زیاد از مراقبت های مناسب برخوردار شوید. “

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>