تکامل سلفی

از این طوفان فرهنگی ، آرامش یافتیم. خودنگاری در همه جا حاضر شد و بنابراین کاملاً عادی شد و در واقع توانایی جنجالی کردن ما را ندارد. این ابری است که در آن شنا می کنیم ، هوایی است که تنفس می کنیم ، راهی برای برقراری ارتباط است. احمقانه به نظر می رسد که نگاه کردن به تمام عکسهای شخصی خود را به عنوان اثبات پوچی نزدیک بینی ، به دوستان خود ارسال کرده یا به حسابهای رسانه های اجتماعی خود اضافه کرده ایم.

سلفی های من در اواخر سال بر نوع جمع آوری شواهد سنگین بوده است. آیا این شامپوی بنفش جواب داد؟ من یک سریال قبل و بعد و بعد و بعد از آن را می گیرم تا برای هیچ کس ارسال کنم و صادقانه بگویم ، هرگز واقعا مشورت نمی کنم. بعضی اوقات خطوط تحقیق بیشتر مبتنی بر خلق و خوی است و این مواردی است که دوستان من به سرعت ارسال می کنم – همچنین هرگز فکر دیگری نخواهم کرد. دلم برات تنگ شده! ببین چقدر بدخلق می توانم خطوط ناخوشایندم را درست کنم ببینید کارت تولد شما چگونه احساس و محبت به من ایجاد کرده است! اهداف و کیفیت نور متفاوت است ، اما انگیزه برای نشان دادن چهره من و سپس فراموش کردن آن همچنان باقی است. – مگی لنگ

حسن نیت ارائه می دهد موضوع

دوران سلفی

در کتاب های تاریخ هنر فردا ، وسواس قرن بیست و یکم ما در عکاسی از خودمان در یک زمینه دانشگاهی قابل تأمل مورد توجه قرار خواهد گرفت. این یک کتاب درسی تاریخ هنر نیست – اما به “معرفی خودنگاره سازی قرن 21st” خوش آمدید. در اینجا برنامه درسی شما قرار دارد.

1990: طلوع کمال گرایی

ظهور Adobe Photoshop مرز جدیدی را برای دستکاری تصویر آغاز می کند. پاسکال دانگین ، که شرکت تصویربرداری دیجیتال خود را با نام Box Studios در سال 1996 تأسیس کرد ، شاید برجسته ترین هنر در زمینه روتوش باشد که به ایجاد استاندارد جدیدی از کمال عکاسی کمک می کند که فراتر از واقعیت باشد ، اما اندکی. دانگین در سال 2008 به خبرنگاری گفت: “شناخته شده است كه همه این كار را می كنند ، اما آنها اعتراض می كنند. بحث در مورد اصول اخلاقی ویرایش تصویر در طول دهه رخ می دهد ، اما پس از تولید به عنوان عادی در می آید زیرا عكاسان صافی های دیجیتالی صاف و مجسمه سازی را می پذیرند. بازوها اولین تلفن دوربین تجاری در آمریکای شمالی در سال 2002 وارد بازار می شود: یک مدل Sanyo ژاپنی که توسط Sprint سرویس می شود.

2006: عکس MySpace

اصطلاح “عکس MySpace” که برای پلتفرم پیشگام رسانه های اجتماعی نامگذاری شده است ، یک عکس سلفی آماتور و کورکورانه را که اغلب جلوی آینه دستشویی گرفته می شود ، توصیف می کند. سلفی ها – با ظاهری ارزان و تداعی کننده دوره MySpace – به علامت بد سلیقگی تبدیل شد. ” – نیویورکر، 2013

2009: دوره سلفی اولیه

ما داریم از این موضوع آگاه می شویم! ما در حال یادگیری زوایای خود هستیم! ما در حال کانتورینگ هستیم (مسابقه کشیدن RuPaul اولین بار در سال 2009 برگزار می شود) – یا کانتورینگ – و ما فکر می کنیم ظاهر بسیار خوبی داریم. (ما سرانجام با وحشت نگاه خواهیم کرد.) تا سال 2013 ، فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد “سلفی” را کلمه سال می نامد ، و این اصطلاح را به عنوان “عکسی که شخص از خودش گرفته است ، نامگذاری می کند.

2013: عصر تأثیر

سه سال پس از تأسیس اینستاگرام ، اولین تبلیغ این برنامه در تاریخ ارسال می شود: عکسی از تماشای مایکل کورس که در جایی از پاریس در حال استراحت است و اطراف آن را ماکارون گرفته است. حاشیه مربع ساعت به سمت بیننده نشانه رفته است ، گویی که آنها را مخاطب قرار می دهد: “سن تأثیر طولانی است. به میزها عادت کنید.” تبلیغات مانند یک قطره رنگ غذا به یک لیوان آب وارد شبکه های اجتماعی می شود. مدیر رسانه های اجتماعی به عنوان یک کهن الگوی جدید شرکت تاسیس شده است. افراد معمولی با ظاهری فوق العاده از مفاهیم خود در کانال هایی برای بازاریابی هر چیز قابل فروش ، از جواهرات خوب گرفته تا چای لاغری استفاده می کنند. یک نوع سلفی کاملاً جدید متولد می شود: sponcon یا پست محتوای حمایت شده. در سال 2015 ، Snapchat لنزها را راه اندازی می کند ، مجموعه ای از فیلترها که به کاربران امکان می دهد رنگین کمان را بلافاصله 60 ساله کنند ، یا در نهایت ظاهر آنها را لمس کنند.

2020: دوره اواخر سلفی

فاجعه زیست محیطی گسترده ، همه گیر ، اختلاف اقتصادی گسترده ، ظهور مداوم فاشیسم. سال 2020 را می توان به بخشهای رنج انسان تقسیم کرد. فیدهای اینستاگرام به سرعت از سلفی های غوطه خورشید به تصاویر سیاه پوستان آمریکایی تبدیل می شوند که در عمل توسط پلیس و منابع کمک متقابل کشته شده اند. طولی نکشید که لحظه عدالت اجتماعی باعث سلفی گرفتن می شود. زنان در حمایت مبهم از توانمندسازی زنان عکس سلفی می گذارند و از همسالان خود می خواهند که همین کار را انجام دهند. آنها می نویسند: “چالش پذیرفته شده است.” در جای دیگر در شبکه های اجتماعی ، کاربران همچنان به ارسال سلفی با سطح مختلف آگاهی از خود ادامه می دهند. فناوری فیلتر جدید و پیچیده تری ، سلفی را به چیزی تبدیل می کند که به “سورئالفی” نزدیک می شود ، جایی که می توان ویژگی های صورت را اصلاح کرد (کک و مک اضافه کرد ، رنگ مو را تغییر داد) و مجازی را می توان به صورت یکپارچه و واقعی ارائه داد. Generation Z به آن پاسخ می دهد: “ما تمام زندگی خود را در اینترنت گذرانده ایم – مادربزرگ واقعی آن است.” پذیرش گسترده FaceTune که در سال 2013 تأسیس شد ، به احیای مجدد فیلتر هوا کمک می کند. و به عقب برمی گردیم – برنان کیلبان

نسخه ای از این داستان در اصل در ماه مارس سال 2021 در Allure منتشر شد. نحوه اشتراک در اینجا را بیاموزید.


داستانهای بیشتر از شماره 30 سالگرد ما را بخوانید:


اکنون تماشا کنید که لانا کاندور 9 کار را انجام داده است که هرگز انجام نداده است:

فراموش نکنید که Allure را دنبال کنید اینستاگرام و توییتر.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>