تمیز آمدن: تاریخ انقلاب زیبایی پاک

امسال سی امین سالگرد Allure است و ما با نگاهی به لحظه های برجسته زیبایی از سه دهه گذشته جشن می گیریم. می توانید مقالات بیشتری مانند این مقاله را بخوانید اینجا.

در متن زیبایی ، “سبز” نباید با “تمیز” اشتباه گرفته شود ، اما این بدان معنا نیست که “تمیز” نمی تواند “سبز” باشد. ما می دانیم ، می دانیم. پیچیده است صادقانه بگویم: این یک موضوع بسیار کدر است.

دلیل این امر این است که “زیبایی پاک” هرگز به صورت جهانی تعریف نشده است – و با این حال تعریف جدیدی از روال زیبایی ما را ارائه داده است. آنچه در گذشته دسته خاصی از محصولات بود (که فقط در راهروهای Whole Foods می توانستید پیدا کنید) اکنون ایده اصلی کل فروشگاهها مانند Detox Market ، Credo Beauty و Follain است. در سال های اخیر ، حتی خرده فروشان بزرگتری مانند Sephora و Ulta نیز در آن حضور دارند. در حقیقت ، بازار زیبایی پاک در مسیر رسیدن به 22 میلیارد دلار در سال 2024 است.

ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که تا آن زمان وضوح بیشتری وجود داشته باشد ، اما در همین حال ، ما امور را به دست خود گرفتیم. بازگشت به سال 2019 ، جذابیت از متخصصان (سم شناسان ، متخصصان پوست ، شیمیدان ها) برای تعیین اینکه مواد لازم “یک محصول تمیز” برای زیبایی استفاده نشده است استفاده کرده و مهر تمیز Clean Best of Beauty را معرفی کرده ایم.

و گرچه هنوز تعدادی علامت س questionال پیرامون این گروه وجود دارد ، اما یک چیز مطمئناً وجود دارد: این رونق است. در اینجا ، یک تاریخچه مختصر از چگونگی رشد (و رشد و رشد) “زیبایی پاک” سریعتر از آنچه می توانید بگویید “بدون پارابن” است.

دهه 1990 Whole Foods فراتر از آستین گسترش می یابد و راهروهای زیبایی آن به ما اجازه می دهد سنگهای خوشبو کننده بدون آلومینیوم و صابونهای گلدان شاخه اسطوخودوس را به همراه کلم پیچ آلی خود انتخاب کنیم.

1991 دو دهه قبل از اینکه زیبایی پاک بر واژه نامه غلبه کند ، مومیایی کردن لب موم زنبور عسل Burt’s Bees در داروخانه ها راه اندازی می شود.

2008 مطبوعات گوینت پالترو با ارسال یک خبرنامه کوچک که حاوی یک دستور العمل عالی برای تهیه کلوچه با مغز موز است ، گوپ به زودی یک مارک تجاری “پاک زندگی” را از حالت ترد به سرد تبدیل می کند.

2010 خرده فروشان زیبایی پاک شروع به دستورالعمل توجه – و کارهای روزمره زیبایی می کنند. فروشگاه پاپ آپ Detox Market در ونیز ، کالیفرنیا ، به سه مکان دیگر تبدیل می شود و در پنج سال آینده Follain و Credo بوتیک هایی را در سراسر کشور باز می کنند. (از آنجا که هیچ تعریف منظم و توافق شده ای از “تمیز” وجود ندارد ، هر خرده فروش باید تصمیم بگیرد کدام مواد را رد می کند ؛ “لیست کثیف” Credo بیش از 2700 است.)

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>