اثر کارداشیان: چگونه آنها استانداردهای زیبایی ما را برای بهتر و بدتر تغییر دادند

احساسی که نسبت به تأثیر آنها دارید ممکن است احساسی شما درباره کلاس و نژاد در آمریکا باشد. دانشگاه برونل لندن برای ارزیابی تأثیر خانواده معروف در فرهنگ پاپ در سراسر جهان Kimposium روشنفکر خود را برگزار کرد. لورن میشل جکسون ، نویسنده سیاه پوستان ، کیم را نماینده گفتمان نژاد آمریکایی توصیف می کند. اگر کیم در هر کاری تبحر دارد ، موضع می گیرد ، این “متاکروز” یا قدرت برخی از حیوانات است که داوطلبانه تغییر رنگ می دهند. وی می نویسد: “فاصله كیم از سفیدی ، هرچند نسبی باشد ، او را به شخصیتی مورد علاقه و نفرت تبدیل كرد – یعنی یك فرد مطلوب.” “شهرت خاص کیم از یک مکان گرامی در تخیل نژادی آمریکا نشات می گیرد که همراه با ثروت ، مانع از تماس با اثرات مرگبار قهوه ای در این کشور می شود ، در حالی که از عجیب و غریب بودن سفیدی کاملاً برخوردار است.”

در یک عکس ، کیم ممکن است کالیفرنیا رنگ پریده ، موهای بلوند سفید و عینک آفتابی سیاه و سنگین به نظر برسد. در دیگری ، او به اندازه کافی قهوه ای شده است تا بتواند اتهامات مربوط به blackface را جلب کند و مجبور به پرداختن به این موضوع در نمایش است. و سپس او بافته های فولانی می پوشد ، سبک را به یک زن سفیدپوست نسبت می دهد و چرخه دشمنی و شهرت ادامه می یابد.

در دوران کارداشیان ، اصطلاح جدیدی برای توصیف پدیده ناگهانی گسترده عملکرد نژادی در شبکه های اجتماعی ابداع شد: ماهیگیری سیاه. ماهیگیری سیاه که ناشی از عمل نژادپرستانه blackface است ، به طور خاص زمانی را توصیف می کند که افراد از ابزاری مانند آرایش ، فتوشاپ و جراحی های زیبایی استفاده می کنند که باعث می شود آنها سیاه تر به نظر برسند. این اصطلاح توسط نویسنده فرهنگ Wanna Thompson ابداع شد که در سال 2018 شروع به کار کرد موضوع ویروسی توییتر “دختران سفیدپوست به عنوان زنان سیاه پوست در اینستاگرام cosplaying.” موضوع تقریباً 30،000 بار بازتوییت شد. پاسخ ها با نگاههای محبوب کارداشیان بسیار زیاد بود. در مصاحبه ای درباره این اصطلاح و شرکت کنندگان آن ، اریککا هارت ، تأثیرگذار اینستاگرام توضیح داد که چگونه محبوبیت گسترده کارداشیانز “قابل چشم پوشی نیست. آنها توانسته اند از بدن سیاه پوست بزرگ استفاده کنند ، و مردم می خواهند از آن الگو بگیرند.”

گره خوردن اینکه چه میزان از تأثیر کارداشیانز به موفقیت شخصی آنها مربوط می شود و چه مقدار از آن مربوط به داشتن یک شخص برجسته برای تحقق طلسم شدن سیاهی در آمریکا است ، دشوار است. شما نمی توانید تأثیر آنها را بدون تجزیه و تحلیل چگونگی درگیر شدن آنها در مکالمات عمومی درباره بدن و نژاد خود ، و چگونگی تبدیل آن مکالمه به یک جریان سود – در نظر گرفتن این موضوع به عنوان یک طرح اصلی در نمایش خود و محصولات در خطوط زیبایی خود (که شامل ، در زمان مطبوعات ، KKW Beauty و Kylie لوازم آرایشی ؛ Khroma Beauty دیگر با ما نیست). نمایش های قبل از دهه ها نان و کره تلویزیون بوده است ، اما همگام با کارداشیان این روایت از “خودسازی” را وارد قلمرو معروف ، از قبل زیبا کرد. اگر در ابتدای یک اپیزود مطابق با استانداردهای شخصی نباشد ، به طور شفاف و آشکار ، خانواده در پایان آن چیز دیگری را افزایش می دهند ، بدون هیچ مانع بودجه ای برای جلوگیری از غلبه بر موانع زیبایی شناسی.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>